martes, 14 de diciembre de 2010

Júlia ( Isabel- Clara Simó )

 Júlia és el titol del llibre que fa poc que vaig llegir. El llibre narra l’historia, a finals del segle XIX, de Júlia, una noia massa neta com pera ser obrera pero pera la seva desgracia es veu obligada a treballar en una fàbrica tèxtil d’Alcoi. Son pare va morir a la presó durant la ‘Revolta del Petroli’, i la gent diu que sa mare es una bruixa. Júlia està prometida amb Rafaelet, un jove obrer però l’amo, Josep Romeu, estava ‘enamorat’ d’ella.
Un dia, la dona de l’amo, Cecilia, mor i aquest li diu a Júlia que vol casar-se amb ella. Júlia te les seves dudes pero com sap que es una bona oportunitat pera deixar de treballar en la fàbrica accepta i pront les dues familias arriven a un acord i es casen. D’aquesta manera Júlia va conseguint allò que volia. En aquest llibre pots trobar molta informació sobre la vida dels nostres avantpassats. És molt interessant i el recomane als adolescents i adults. Él llibre és molt interessant i jo vaig gaudir molt llegint-ho, encara que era un poquet difícil per llenguatge. 

viernes, 10 de diciembre de 2010

Per a començar!

La veritat és que després de tant temps d'haver creat aquest blog, avui és la primera vegada que m'he armat de valor per publicar alguna cosa. Després de veure alguns exemples d'altres blogs, he pensat molt i he decidit dedicar aquest blog a tots els joves. Aquí dedicaré entrades a nous tipus de llibres que no solem llegir, però que poden interessar molt a la gent jove, també a pel·lícules igual d'entretingudes i didàctiques. Espere que aquest blog ajudi a la gent jove a trobar nous gustos per literatura, música tipus de pel·lícules, etc. Espere que vos agradi molt i que sigui divertit i no molt pesat!